Dag 02

23 januari 2023 - Medina, Saoedi-Arabië

Medina

Rustig hotel, in de nacht aangekomen, lekker stil op straat. Inchecken, spullen klaar liggen en het eerste ochtend gebed gaan bidden in de moskee. We hebben alle tijd en doen rustig aan. Eenmaal buiten voor de deur van de moskee, schrikken we ons een hoedje. Wat een drukte, niet normaal. Maar echt druk.

Prachtige recitatie van de imam, wat je even brengt alsof je in een ver land bent. Oeps dat zijn we ook hahaha

Moskee

Het is een plek van aanbidding en veel in de moskee zijn. Tussendoor kan je wat dingetjes doen. Rusten, shoppen, hangen. Of vooral bezig zijn met het geloof. En daar tussen kiezen is een beetje lastig. Je wil van alles zien en tegelijk ben je hier voor de bezinning. We proberen van alles een beetje mee te pakken. Het tempo ligt hoor, mijn horloge met stappenteller slaat op hol. Ik wijd het aan de nieuwigheid. We komen van zelf wel in een wat rustigere sfeer, daar ben ik van overtuigd.

IMG-20230124-WA0006

Athan klik hier: ATHAN

Tafel met snoep

Iemand die in mijn kamer verblijft had een geweldig voorstel, nadat ik mijn snoep tevoorschijn haalde. Namelijk is die snoep privé? Of voor de "pot", dus iedereen in de kamer?

Zo vrijgevig als ik ben, zei ik natuurlijk dat het voor de pot is. En zo ontstond er een tafel met snoep voor iedereen. Andere kamergenoten deden ook mee. En leegden hun koffers met alleen maar lekkere dingen.

Zo stonden we voor de tafel, te genieten van onze opbrengst. Ook de persoon die dit geweldig idee had bedacht. Zakken werden geopend en mmmmmm wat lekker.

Zijn jullie benieuwd wat mijn kamergenoot met het idee, op tafel heeft gezet? Ik ook, want tot nu toe niks.

DSC_0800

Vrijgevig

Iemand uit onze groep bedacht om vandaag een goede daad te verrichten. Hij zag iemand en gaf die persoon een beetje geld. Hopelijk wordt zijn vrijgevigheid beloond.

Hij had net geld gewisseld en gaf in plaats van een briefje van 20 riyal een briefje van 200 riyal.

Hij kwam er te laat achter, en nu bij terugkomst iets harder werken dan maar. ahhahah

Rest van de dag

In een andere blog vertel ik jullie over de rest van de avond en wat we hebben gedaan. Dat vraagt iets meer uitleg.

IMG-20230123-WA0084

IMG-20230123-WA0042

Tot snel weer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hajar Kaddouri:
    23 januari 2023
    Correctie! Er was wel iets van je kamergenoot. Al Makrot van yema!
    Leugenaar en dat in Medina? Shame shame shame hahaha