Dag 12 - Rolstoelen

2 februari 2023 - Mekka, Saoedi-Arabië

Het is echt echt bijna voorbij. Dag 12 en vannacht (straks dus) vertrekken we richting luchthaven. 3 taxi busjes komen ons om 02:00 uur halen. We vliegen vanuit Jeddah, een uur hier vandaan, richting Brussel met een tussenstop in Cairo. Dus morgen rond half vier hopen we te landen, in Brussel. Mocht je niks te doen hebben, mag je ons altijd komen ontvangen, maar een soepje klaar zetten zullen we ook niet overslaan. De meeste hier kunnen geen rijst meer zien hahaha

Vandaag was een rustige dag. Uitslapen, boodschapjes doen en genieten van de laatste gebeden in de moskee.

Rolstoelen

Heel veel mensen die hier komen zijn niet erg mobiel. Voor die mensen bestaat er de mogelijkheid om hun Umrah bijvoorbeeld in een rolstoel uit te voeren. Waarbij ze worden geduwd door iemand, met wie ze de zeven ronden rond de Kaaba kunnen doen en zeven keer heen en weer tussen de Safaa en Marwa. Om dit mogelijk te maken bestaat er de mogelijkheid om een rolstoel te doneren.

Je gaat naar de plaatselijke apotheek. Je bestelt het aantal dat je wil, rekent af. En einde van de dag kan je ze ophalen. Je brengt ze dan naar het verzamelpunt waar mensen die een rolstoel nodig hebben, er een kunnen afhalen. Dit idee werd in de verschillende families verspreid en zo hebben we gisteren 29 en vandaag nog eens 2 rolstoelen besteld.

We hopen dat de mensen die er een nodig hebben er veel plezier aan zullen hebben en we hopen dat de mensen die een rolstoel hebben gedoneerd veel zegeningen mogen ontvangen.

Tot snel!

IMG-20230202-WA0028

1. Yasmine Kaddouri:
    2 februari 2023
    Moge Allah swt jullie hiervoor belonen. We hebben genoten van alle verhalen deze dagen!
  2. Yasmine Kaddouri:
    2 februari 2023
    Moge Allah swt jullie hiervoor belonen. We hebben genoten van dit blog en jullie verhalen!
  3. Fatiha kaddouri:
    2 februari 2023
    Bedankt dat we mochten mee genieten. Moge Allah de donaties van jullie accepteren.Allah itakebel minkoum
  4. Hayat Kad:
    2 februari 2023
    Allah y takebel! Top dat we op deze manier mee konden volgen van jullie avonturen .. en ook heel aangenaam neergeschreven (waarvoor dank) . Moge Allah jullie umrah en al jullie Sadakas accepteren! Allahoema Amien!
  5. Najat Belkasmi:
    2 februari 2023
    Ik heb met plezier je verhalen gelezen.
    Echt heel leerzaam, ook leuk verwoord.
    Echt mooie actie van jullie , met de rolstoelen.
    Moge Allah jullie het beste en al het goeds schenken.

Tot gauw.