Dag 02 - Een ontmoeting

23 januari 2023 - Medina, Saoedi-Arabië

Vandaag heb ik een ontmoeting gehad met iemand. We kwamen hem gisteren tegen in de lift in het hotel. Hoi hoi. En verder niet.

Vandaag in de moskee zag hij mij staan en groette hij mij. Hij kwam naast mij staan en ik heb maar het hemd van zijn lijf gevraagd. En als trouwe volgers, deel ik het verhaal van Mustafa met jullie.

DSC_0804

Mustafa is geboren in Algerije. Hij is 72 jaar en heeft een vrouw en 3 kinderen. Twee jongens en een meisje. Zijn oudste zoon is 32 jaar oud. Al zijn kinderen zijn geboren in Algerije, maar hij is ongeveer 30 jaar geleden vertrokken uit Algerije. Hij en zijn gezin en ondertussen kleinkinderen, wonen nu in Canada, sinds 30 jaar.

Hij is een beetje een wereldburger. Heeft een groot deel van Europa gezien en heeft zelfs 2 jaar in Amsterdam gewoond. Hij is doorgegaan naar Denemarken en Zweden in het verleden.

Het was zijn vierde keer in Medina. Hij heeft in 2019, net voor Corona zijn Hadj verricht.

Toekomst

Wat me inspireerde was dat hij nog eens een keer zijn hadj wil doen. Hij wil vliegen naar Cairo en met de auto dan door naar Mekka. Op die leeftijd nog wilde plannen. Daar krijg ik energie van en wil ik jullie graag delen.

Tot snel!