Nog 6 dagen

16 januari 2023 - Antwerpen, België

Iedereen klaar?

Je gelooft het of niet, maar sommige van ons hebben hun bagage al sinds afgelopen oktober klaar staan en sommige gaan komend weekend nog de laatste spullen halen, om zondagochtend vroeg in te pakken. 22 mensen, 22 wensen.

Alleen maar goed en leuk om te zien. Zeker om straks te ervaren. Maar de vraag is natuurlijk wat neem je mee? En misschien wel de belangrijkste vraag, wat neem je niet mee?

Het is een reis naar een heilige plaats. De kleine bedevaart (Umrah) kent zijn regels. Dus de Rida' (witte stof die mannen dragen) die heb je zeker nodig. Koop je die hier of in Medina? En zo nog veel meer vragen en wensen.

De adapter

Naast de standaard dingen als een tandenborstel en schone sokken, kwamen ook op een andere handig tip.

Een reisadapter. Sommige hotels daar hebben geen normaal stopcontact zoals wij die in Nederland hebben. Daarom kun je het beste een omzetter meenemen/kopen. Maar iemand gaf ook als tip extra, om ook een verlengsnoer mee te nemen. Want je kan anders maar 1 apparaat tegelijk opladen. Wat een problemen allemaal hahahahaha

Kopzorgen

Dat zijn onze kopzorgen tot nu toe. Wat neem ik mee en wat niet. Hoe verplaatsen we ons als groep richting de luchthaven? Doen we dat samen of ieder voor zich? We gaan met ze alle in drie taxi busjes, wat fijn is. Maar ook dat moet geregeld worden.

Met hoeveel slapen we op een kamer? Zijn er genoeg plekken? Wat voor hotel? Leuk om over na te denken en uiteindelijk een oplossing te hebben, maar het bezorgt je wel rimpels (door het nadenken). We hebben nu dus kamers van 4 personen, een goeie verdeling gemaakt, waar iedereen zich in kan vinden en we zijn voor wat luxe gegaan. Wie wil niet lekker slapen, toch?

Vooruitzicht

We hebben het gevoel dat we goed voorbereid zijn. Iedereen heeft er zin in en kijkt er naar uit. Alle administratie is orde en we hebben zelfs een programma met wat we gezamenlijk willen doen. Niet al te dicht getimmerd, maar zo zijn er wel wat dingen die we echt samen willen doen. Hier een klein voorproefje van de eerste paar dagen.......................

Programma dag 1, 2 en 3

En ook goed om te weten, vandaag ging het in onze groepsapp, over of je wel of geen trui/vest moet meenemen. Wordt het warm, is het fris in de ochtend? Nu regent het en volgende week? Waar je al niet druk mee kan zijn he!!

Tot snel!

1. Soumia: