Dag 06 - Van wie is deze kamer?

27 januari 2023 - Mekka, Saoedi-Arabië

Er gebeuren ook leuke, grappige dingen tijdens deze reis. Naast veel bezinning is er echt veel humor. Dat maakt het nog specialer, omdat het daarmee luchtig wordt ervaren. En lachen verbindt! Ik deel graag een anekdote met jullie. ECHT GEBEURD. Niks verzonnen.

Kamer 602 of 402?

Een groepslid bedacht om even naar boven te gaan, naar zijn kamer. Zich even opfrissen en klaar maken voor het gebed. Wij wachten beneden op hem, in de lobby. Voor het gemak noemen we hem X. X kwam met een rood hoofd naar beneden.

Wat is er aan de hand vroegen we hem? Hij zegt het volgende:

Ik ben naar boven gegaan, heb kamer 402 geopend. De deur was trouwens al open, dus dat vond ik al bijzonder. Maar ben mijn kamer binnen gaan. Ik vond het echt een compliment aan mijn kamergenoten, dat de kamer zo opgeruimd was. Ik stond versteld, zegt hij.

Ik fris mezelf op en pak een handdoek. Ik dacht, vreemd dat er maar 2 handdoeken liggen. We hadden er toch vier? Ach maakt niet uit. De kamer weer in, ik kijk nog eens rond en denk, wat raar, waar zijn mijn kleren? Ik draai mezelf om, en zie mijn koffer niet.

Ik kom tot de conclusie dat dit niet mijn kamer is. Ik doe super snel mijn Le3baya aan, echt snel en vlucht naar buiten. Ik ben buiten adem en ik weet niet wat mij overkomen is. In plaats van kamer 602, ben ik 402 binnen gegaan, vertelt hij aan ons!

Grootste vraag is......

Echt raar, vond X. En raar dat die kamer open was. maar gelukkig ben ik weer beneden.

Opeens zegt iemand uit onze groep: kamer 402? Dat is mijn kamer!!

Hoe groot is de kans dat je in zo een groot hotel, een kamer van iemand uit je groep binnen komt, zonder dat je het weet!

Maar de grootste vraag is, hoe kon zijn dat die kamer (402) open was?? Er slaapt nog wel iemand in 402 die beveiliger van beroep is.

Als jullie het antwoord willen weten, moeten jullie geduld hebben hahhahahah

Tot snel!

1. Imrane:
    28 januari 2023
    Hahahah oei gefocust blijven jongens
  2. Rachuda:
    28 januari 2023
    Haaha ik ben benieuwd wie die persoon is